יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

נעים להכיר: מנפקה מינה


כמו מעצבים ישראלים רבים אחרים – את יצירותיה של הדר קפלן הכרתי דרך הפייסבוק. הצבעוניות והייחוד של היצירות שלה שבו את ליבי מהשנייה הראשונה. אם נודה באמת, הגעתי ליריד "פיצ'פקעס" שהתקיים בפלורנטין בשישי שלפני שבועיים רק לכבודה.
כיוון שלא כולם עוסקים באובססיביות בחיפוש (ומציאת) מעצבים חדשים, חשבתי שזה יהיה רעיון טוב להכיר אותה גם לכם, קוראיי היקרים. הדר המקסימה הסכימה מיד לשתף פעולה בשאלון קצר והנה הוא לפניכם:
      1.       מה משמעות שם המותג שלך?
"מא נפקה מינה" הוא ביטוי שמקורו בארמית ופירושו "מה יוצא מזה?" או "מה לי ולזה?". במקור זה 3 מילים אבל אני הפכתי את זה לשתיים "מנפקה מינה" – זה נשמע לי כמו שם משעשע.
2.       כמה זמן קיים המותג שלך?
בערך 6 שנים.
3.       מאיפה את שואבת השראה ליצירות שלך?
אני מאמינה שאפשר לסרוג כל דבר, אבל משתדלת שתמיד יהיה משולב בהן הומור ומשהו נוסטלגי.
4.       מהו הרקע שלך לתחום התכשיטנות והעיצוב?
אני מגיעה מתחום העיצוב הגראפי. בעבר עיצבתי הרבה עטיפות אלבומים לאמנים בארץ כמו דנה ברגר, עמיר לב, דן תורן, הזבובים ועוד... כמו כן עבדתי הרבה שנים בתחום הפוסט פרודקשן. לסריגה הגעתי במקרה וזה התחיל בתור תחביב והתפתח.
5.       מהו קהל היעד אליו את פונה ביצירותייך?
אני מקווה שכל אחד יוכל למצוא משהו שהוא אוהב.
6.       כיצד והיכן ניתן לרכוש כיום את היצירות שלך?
בחנות "דלארטה" בבאזל תל-אביב, ואצלי בסטודיו בשכונת ביצרון בתל-אביב. כמו כן, כדאי להיות בקשר בפייסבוק ולהתעדכן בירידים ובמכירות שאני משתתפת בהן.
7.       האם יש לך שאיפות למכור את היצירות שלך מחוץ לגבולות ישראל?
כמובן שיש  לי שאיפות כאלה! הגיחה הראשונה לחו"ל הייתה במוזיאון היהודי בברלין שם הוצג קישקשתא סרוג גדול כחלק מתערוכה קבוצתית.
8.       מיהם המעצבים ו/או היוצרים הישראליים האהובים עלייך (שמות היוצרים ומותגיהם)?
זוהר מור – קולולוש, בחורה מדהימה ומוכשרת שעושה תכשיטים ברוח אגדות ומסעות; ג'ני ווינשטיין – עושה תיקים יפיפיים בעבודת יד; Lilla my – מעצבת תכשיטים מגניבים ומלאי הומור; Plushood – בובות פלאש בעיצוב תמר מושקוביץ.


לסיום, טיזר קטנטן - שלוש יצירות של הדר:

רוצים עוד? בקרו בעמוד הפייסבוק (כמובן אל תשכחו ללחוץ על Like!).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ולקבוצה של הבלוג בפייסבוק כבר הצטרפתם?

3 תגובות:

  1. הדברים האלה פשוט מקסימים! נתקלתי בה בפייסבוק וזה היה נראה לי כמו משהו מחו"ל בכלל.. עלי והצליחי!

    השבמחק
  2. ואו לגמרי אהבתי :) תודה שהכרת לנו אותה..אני הולכת עכשיו לחפש בפייסבוק!

    השבמחק
  3. הדר קפלן היא כוכבת על

    השבמחק