יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

סליחה, יש לך מכונית בשיער!

מריונט-ליה הייתה עד ממש לא מזמן אגדה מבחינתי. מספר פעמים נתקלתי ברחבי תל-אביב באנשים עם אקססוריז ייחודיים ו"משונים" והתשובה שקיבלתי כששאלתי אודות המקור שלהם קיבלתי את השם שלה כתשובה.

ביום שישי האחרון נכחתי ב"פלסטיק שוק" שהתקיים בתל-אביב וממרחקים כבר יכולתי לזהות את הפריטים הקסומים של ליה, שמצליחים להיות תמונת מראה מושלמת לאישיותה של ליה עצמה: מקסימים, יפים, מעט משונים להגדרתם של רבים אבל תמיד מביאים לחיוך והרגשה טובה.

ליה הועילה בטובה לענות לי על השאלון הקצר שהכנתי עבורה בנוגע לחייה ועבודתה. מבטיחה שזה שווה קריאה.

      ·         כמה זמן את יוצרת את התכשיטים שלך?
            את האקססוריז שלי אני יוצאת בערך ב4-5 חודשים אחרונים, לא יותר מחצי שנה.
      
·        
מאיפה את שואבת השראה?


ההשראה לגבי האקססוריז די פשוטה – כל חפץ, צעצוע, תכולת מכשירי חשמל, פרחים ועלים מבד ובכלל, כל דבר מדליק וקטן שאני רואה – אני כבר מדמיינת כמה מושלם הוא יראה על השיער שלי. תמיד הייתי קולעת דברים בתוך התסרוקת שלי, ורק בחצי שנה האחרונה הפכתי את זה לפרקטי ומדליק!
·         האם יש לך רקע בתחום העיצוב והתכשיטנות?
אין לי שום רקע בתכשיטנות, אבל למדתי תפירה בתיכון... יצירתית תמיד הייתי בתור תחביב. בעבר זה התבטא הרבה יותר בציור ועכשיו זה יותר בבנייה, הדבקה ותפירה.
·         מיהו הקהל שאת פונה אליו עם היצירות שלך? את יכולה לשים את האצבע על "טיפוס" מסויים של אנשים שבד"כ קונים ממך?
ובכן, לרוב הייתי אומרת שאני פונה לקהל האלטרנטיבי, הססגוני והמדליק התל-אביבי, הרבה אנשים נדהמים מהאקססוריז שלי אבל שולפים את המשפט הקבוע "בחיים לא יהיה לי את האומץ ללכת עם מטוס על הראש". זה קצת חבל, אבל אני יכולה להבין את זה... מה שכן, כבר יצא לי הרבה שקהל הרבה יותר מפתיע נמשך לאקססוריז שלי – למשל נשים מבוגרות ומגניבות, וילדות!
·         היכן וכיצד ניתן לרכוש את היצירות שלך כיום?
כיום אפשר לרכוש את היצירות שלי בירידי מעצבים, או ממני אישית. היריד הקבוע בו אני מוכרת הוא הזיפר מרקט, במועדון המקסים – ממש מתחת לאוזן השלישית באזור הסנטר. יריד קטן ונהדר עם אווירה מקסימה.
·         מיהם המעצבים והיוצרים האהובים עלייך (מהארץ ומחו"ל)?
אלכסנדר מקווין ואייץ' איי גיגר. אבל אני חייבת להודות שאני לא ממש יכולה לשים את האצבע על מעצבים, זאת אומרת – אני לא ממש בטוחה מי עושה מה. רק לאחרונה אני מתחילה להכין יותר יוצרים ומעצבים, אני עדיין במים מאוד רדודים...
·         האם יש תחום נוסף הרלוונטי לעיצוב שאת עוסקת בו?
כרגע אני עושה אקססוריז ותופרת בגדים. הבגדים מתחלקים לשניים: הבגדים הלבישים והמגוונים מאוד המיועדים לקהל יעד טעם וצבע, והבגדים האוונגרדיים שרובם מיועדים לתצוגה בלבד או למסיבות (ורובם כרגע בשימושי בלבד). בנוסף למעצבת אני גם פרופורמרית ורקדנית, אבל בעיניי זה רק תחביב מהנה, בליין המסיבות האהוב עליי – הגלאם-או-ראמה!
·         איך את מבלה את שעות הפנאי שלך?
שעות הפנאי שלי הן ברובן יצירה, אבל את המנוחות שלי אני מבלה בצפייה בסדרות ומשחקי Heros3 עם אחי הגדול. זו השלווה האנטי-יצירתית היחידה שלי. גם לצייר ולבלות עם מגעל החברים המצומצם שלי הם תענוגות פנאי, אבל לאט-לאט זה רק הולך ומתמעט לצערי...
·         מילה אישית:
בתור מעצבת, מפיקה ויוצרת יש לי כמה קווים מנחים שמובילים את הליין שאותו אני יוצרת. בילדותי תמיד התלבטתי בין חלומות – להיות אנימטורית, להיות מעצבת או להיות רקדנית. החלום שלי היה להצליח לקלוע את כולם כצמה יצירתית ולבנות את הכל יחד. כשבחרתי לעסוק בעיצוב בחרתי שהעיצובים שלי יספרו סיפור, שיר, ריקוד ועלילה. אני רוצה שכל מי שילבש פריט שלי, יצעד את הסיפור שאני מספרת.
יש משפט אחד שמלווה אותי כמה שנים וממשיך להוביל את הליין שלי:
Follow the fireflies. כלומר, לעקוב אחרי האור המרחף והטבעי – אל החלום המושלם.

מספר תמונות המציגות את עבודותיה של ליה (כל הזכויות על התמונות שמורות לה ולצלם ניראל יגר!)













אם גם אתם התאהבתם באקססוריז המיוחדים של ליה, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה שלה בפייסבוק ולהתעדכן על המכירות הקרובות שהיא מארגנת (או סתם ליהנות מצילומים יפיפיים).
מי שלא יכול להתאפק ימצא אותה מחר (יום שישי, 29/10) בזיפר מרקט!

תגובה 1: