יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

איך יצאתי למסע שופינג ולא חזרתי עם חור בכיס

אפשר לומר שהחיים שלי, בכל הנוגע לאופנה בכל אופן, מתחלקים לשניים: לפני שהתחלתי לקנות יד-שנייה ואחרי.
כיום (שלב ה"אחרי"), כשאני יכולה לעשות "מסע קניות" של מלתחה שלמה בסך כולל של 100 שקלים קשה לי להיכנס לקניונים ולראות מחירים כאלה (ויותר) על תג המחיר על פריט בודד אחד. בכלל, אם תשאלו אותי - צריך להיות שלט אזהרה על דלת של כל חנות יד שנייה שיתריע שברגע שאתה מכיר את העולם הזה, קשה מאוד לחזור אחורה.

כיום אני עובדת במרחק שלוש דקות נסיעה (בפקקים!) ממרכז G הכפר-סבאי, כך שהפיתוי שלא לקפוץ לבקר ולראות מה התחדש בH&M והאם יש כבר סייל סוף עונה בחנויות הוא בגדר הבלתי אפשרי.
עם סיום יום העבודה (הארוך, יש לציין) נסעתי לG בניסיון לראות האם אצליח לחדש כמה פריטים במלתחה שלי שבאמת יהיו בגדר החדשים ולא רק "חדשים בארון", בלי שאצטרך למשכן את אחת מהכליות שלי תמורתם.

נרשמו לרעה:
  1. סניפי H&M וZARA; אז נכון שיש לשתי הרשתות האלה קהל לקוחות נאמן ורחב שפוקד את החנות לעיתים תדירות. אבל האם זה הגיוני שרשת תעשה כסף על-חשבון הלקוחות שלה רק כי היא יודעת שגם אם היא תעלה מחירים הן ימשיכו לקנות? ברמה העסקית יכול להיות שזה משתלם להם, אבל אישית אני לא אוהבת אנשים שמזלזלים בי וזה עובד באותה הצורה ברשתות אופנה. רוצים שאני אקנה? תבטיחו עסקה הוגנת.
  2. סניפי TwentyForSeven והוניגמן; אז נכון, יש לכם אחלה בגדים אבל הם די מוכרים לי. אה כן, כי הם העתקים מכל מעצב ורשת שקיימת - וואלה. אז אם כבר אתם טורחים ליצור זיופים של דברים אותנטיים, למה שלא תמכרו אותם במחיר של זיוף ולא במחיר של המקור? תכלס מאכזב, כי ציפיתי שהרשתות הישראליות ינסו "לשבור את השוק" ע"י מחירים נמוכים שימשכו יותר לקוחות.
ובנימה חיובית יותר, הגענו לפואנטה... ההוכחה שאחרי הכל אפשר לצאת לסיבוב שופינג, לחזור עמוסים בשקיות אבל בלי מינוס בבנק.
  • רשת חנויות TNT מציעה מבצעים שווים במיוחד בימים אלה. מלבד העובדה שהיא מוכרת את הפריטים שנשארו מעונת הקיץ במחירים נמוכים במיוחד, כרגע היא גם מציעה חלק מהפריטים מקולקציית הסתיו-חורף שלה במחירים מבצע מיוחדים. אני אישית רכשתי שתי חולצות שבאופן מפתיע דווקא זאת שהייתה במבצע סוף עונה הייתה יקרה יותר (ב10 שקלים, אבל עדיין) מאשר הטוניקה שקניתי במסגרת מבצע תחילת העונה (60 ו50 שקלים, בהתאמה). הכסף שחסכתי: 130 שקלים חדשים.
  • אני בדרך כלל לא עושה את זה, אבל בפעם האחרונה שפקדתי את סניף רשת FOX בקניון גבעתיים הצליחו איכשהו לשכנע אותי לעשות כרטיס חבר מועדון. עד כה הייתי בטוחה שכל כרטיס חבר הוא בעצם רמאות גמורה שאמורה להוציא עוד כסף מהלקוחות, אבל בתכלס אני עדיין לא הצלחתי להבין את הקטץ' בכל הנוגע לכרטיס חבר המועדון של רשת FOX. תמורת 60 שקלים את מקבלת 100 שקלים מתנה שאת יכולה לממש בחודש שאחרי קבלת הכרטיס (כלומר, גם אם לא תעשי שומדבר עם הכרטיס המדובר אבל כן תנצלי את 100 השקלים האלה, הרווחת 40 שקל על FOX). בנוסף לזה, בכל רכישה את צוברת נקודות (בהתאם לסכום הרכישה) שאותן ניתן להמיר לשקלים כבר ברכישה הבאה שלך ברשת. אם כל זה לא הספיק אז שווה גם לדעת שמדובר בתשלום חד פעמי לכרטיס שילווה אותך לכל החיים (שלך או של הרשת) ומקנה את אותן הזכויות בכל חנויות הרשת (כולל FOX Home החדש). אז נשברתי ועשיתי את חבר המועדון לפני כחודש. היום ניצלתי את 100 השקלים שלי והתחדשתי בסריג קל לעונת הסתיו (ואולי גם החורף, אם כבר מעלים נושא כאוב זה). היה מרענן לגהץ כרטיס שהוא אינו כרטיס אשראי ולצאת מחנות (באופן חוקי לגמרי) עם פריט חדש! הכסף שחסכתי: 40 שקלים.
  • המקום המפתיע ביותר למצוא בו מציאות היה "המשביר לצרכן". אני יודעת שלרובכן (וגם לי) יש את הרושם שאם מחפשים בגדים טרנדיים ושווים לא תמצאו אותם שם. סימן מעיד: המוכרות שלבושות בצורה שלא הייתי מסכימה לישון עם אותה התלבשות והמאפרות שבעצמן מאופרות כאילו ברחו מהקרקס. בכל אופן, השבוע קיבלתי במייל הודעה שכרטיס סיבוס (הכרטיס שהוא הדלקן של ארוחות הצהריים) הוא גם כרטיס חבר מועדון של המשביר לצרכן. אז כבר הייתי בG וכבר עברתי ליד המשביר עם הכרטיס, שאני לא אכנס? ברור שאני אכנס. האמת היא שהרבה מאוד מהדברים שמוכרים שם הם באמת פריטים שלא ברור איך מפעל היה מוכן לייצר כזה דבר ולרשום את השם שלו על התגית. אבל חלק מהכיף מבחינתי זה למצוא את המציאות השוות באמת מבין כל האלה שלא. כך הגעתי לשני הסטנדים שהיו מלאים בקולבים ועליהם בגדים מכל סגנון, צבע ומידה - שעליהם היו 80 [!!!] אחוזי הנחה לחברי מועדון. זה לקח קצת זמן אבל בסוף הצלחתי למצוא פריטים שזכו לכבוד להיכנס לארון שלי - חצאית פרחונית (מחיר מקורי: 360 שקל) וטוניקה שחורה (מחיר מקורי: 190 שקל). תעשו את החישוב ותגלו שחסכתי כמעט 385 שקלים.

סה"כ חיסכון: 554 שקלים.
סה"כ הוצאה: 260 שקלים הכוללים: חולצה, 2 טוניקות, סריג, חצאית וכרטיס חבר מועדון לכל החיים.
נראה מי יעז לומר לי שלא מדובר ברכישות מוצלחות!
בקרוב: פוסט על טיפים בנוגע לרכישות חכמות כמו אלו ופוסטי לבוש עם הבגדים החדשים.

נשיקות וסופ"ש נעים לכולם! XOXO

2 תגובות:

  1. לי כבר שנתיים יש כרטיס מועדון למשביר, הההנחות שאני זוכה להם מטורפות ולגמרי שוות את עלות הכרטיס. אני תמיד מצליחה למצוא צשהו מעניין במשביר למרות שצריך לנבור. את יכולה להעלות את התמונות של הפריטים שקנית?

    השבמחק